Pełnoletni "Kaczor Donald" zostaje dwutygodnikiem

11 kwietnia 2012

"Kaczor Donald" to najstarszy dziecięcy magazyn komiksowy na polskim rynku, wydawany na licencji firmy Disney przez wydawnictwo Egmont. Od tegorocznego numeru 15. zmienia cykl wydawniczy z tygodniowego na dwutygodniowy. Pierwszy numer w nowej formule będzie dostępny od 11 kwietnia br. na rynku, a już 28 kwietnia najzabawniejsze pismo świata skończy 18 lat.

Cena magazynu nie ulega zmianie - 6,99 PLN.

Najzabawniejsze pismo świata kierowane jest do czytelników w wieku 7-12 lat, ze wskazaniem na chłopców. Każdy numer zawiera kilkadziesiąt kipiących humorem stron komiksu o przygodach Donalda, Sknerusa, Myszki Miki i Goofiego, a także łamigłówki, porady, konkursy i inteligentne zabawy słowne. Prezentuje klasyczne komiksy disnejowskie mistrzów - Carla Barksa, Dona Rosy, Vicara, a także współcześnie rysowane opowieści tworzone przez artystów z całego świata. Ich siłą są humor, wartka akcja, zaskakujące puenty, grupa różnorodnych bohaterów i doskonały przekład. Popularnością cieszą się również żarty i oryginalne prezenty „kaczorowe” dołączane do magazynu - zabawki, gadżety do robienia kawałów, gry.

Pismo wydawane jest przez Egmont od 28 kwietnia 1994 roku (od 1996 jako tygodnik). Wtedy było pionierskim na polskim rynku, nowoczesnym magazynem komiksowym i zdobyło rekordową popularność (ze sprzedażami sięgającymi niemal 300 000 egz.). Przez następne kilkanaście lat "Kaczor Donald" był liderem rynku prasy dziecięcej i jedynym dziecięcym tygodnikiem. Towarzyszą mu inne pisma i serie wydawnicze z komiksami z Kaczogrodu – "Gigant poleca", "Megagiga", "Gigant Mamut", "Miki Max".

Spadek sprzedaży pisma w ostatnich latach sprawił, że wydawca zdecydował się zmienić częstotliwość wydawania na dwutygodniową – co i tak będzie wyjątkiem na polskim rynku prasy dziecięcej, na którym funkcjonują miesięczniki i dwumiesięczniki.

W najnowszym numerze jak zwykle świetny komiks numeru – Obsługiwałem swojego kuzyna, a także zakręcona historia pochodzenia roweru. Do pisma dołączono również prezent – rozkładany miecz laserowy o długości 45 cm długości.

Formuła wydawnicza:

Tytuł: "Kaczor Donald"
Częstotliwość: dwutygodnik
Najbliższe wydanie: 11 kwietnia 2012 r.
Grupa docelowa: dziewczynki, chłopcy 7-12 lat
Cena: 6,99 zł
Redaktor prowadzący: Grzegorz Rutke

Fakty z historii pisma w Polsce:

Tygodnik "Kaczor Donald" i inne komiksy z Kaczogrodu:

  • 1991 – w polskich kioskach pojawiają się dwa miesięczniki "Donald Duck" i "Mickey Mouse". Mają po 32 komiksowe strony i nie zawierają żadnych prezentów.
  • 1992 – zaczyna ukazywać się "Komiks Gigant", od roku 2001 pod tytułem "Gigant poleca". Od 1997 roku dwumiesięcznik, obecnie ukazuje się 13 razy w roku.
  • 1993 – "Donald Duck" zostaje zamknięty, a pismo "Mickey Mouse" staje się dwutygodnikiem. W wielu numerach pojawiają się papierowe dodatki – plakaty, zestawy łamigłówek, gry.
  • 1994 –28. kwietnia (w miejsce "Mickey Mouse") pojawia się nowy dwutygodnik "Kaczor Donald". Pismo składa się z 48 stron, do każdego numeru dołączony jest dodatkowy prezent. Pierwszą akcją na łamach KD jest wielki konkurs "Giełda Kaczogrodu".
  • 1997 – "Kaczor Donald" od numeru 13. staje się tygodnikiem.
  • 1999 – numer 10. osiągnął największą sprzedaż w historii pisma, ponad 289 000 egzemplarzy.
  • 1999 – do kiosków trafia łamigłówkowy "Miki Max", początkowo ukazuje się nieregularnie, obecnie jako kwartalnik.
  • 2006 – do kiosków trafia kwartalnik "Mega Giga", którego każdy numer zawiera tematyczny zbiór komiksów (np. samuraje, starożytność, piłka nożna)
  • 2009 – ukazuje się pierwszy numer kwartalnika "Mamut Gigant", najgrubszego komiksu Polsce o objętości 512 stron.
  • 2011 – tygodnik "Kaczor Donald" jest jedynym tygodnikiem dziecięcym w Polsce. Co tydzień sprzedawał średnio ok. 27 000 egzemplarzy (dane własne wydawcy).

Od roku 1995 pismem zarządza Tomasz Kołodziejczak, od wielu lat głównym tłumaczem komiksów kaczogrodzkich jest Jacek Drewnowski, a obecnym redaktorem prowadzącym – Grzegorz Rutke.

:: Podyskutuj o tym na forum ::


CD Jack za Egmont



blog comments powered by Disqus