Nobuhiro Watsuki

Autor: Tomasz "Gato" Gawroński
Ur.: 26 maja 1970 , Nigata / Japonia

Nobuhiro Watsuki należy do autorów młodego pokolenia. Największy wpływ na jego twórczość wywarli: Fujio F. Fujiko (Doreamon), Mitsuru Adachi (Touch), czy Masakazu Katsura (zwłaszcza Wing-Man).

Będąc studentem Uniwersytetu Nagaoka stworzył komiks Podmark, dzięki czemu wygrał konkurs "Pop Step Award", organizowany przez tygodnik "Shukan Shonen Jump". Była to historia ukazująca konsekwencje błędu robota. Ostatecznie ukazała się w specjalnym wydawnictwie Pop Step Award, Selection 6. Okres uniwersytecki miał również wpływ na mangę Ruroni Kenshin. Między innymi jedna z postaci nazywa się Mikio Nagaoka (patrz: nazwa uczelni). Podobnie z innymi: Misao Makimachi, Tsubame Sanjo - ich imiona zaczerpnięte zostały z różnych miejsc występujących w tym mieście.

Po skończeniu edukacji krótko pracował jako asystent mangaki Takashi Obata, autora takich komiksów, jak: Alien Street i Cypher. Współpracował między innymi przy Arabian Lamp (ukazywał się na łamach tygodnika "Shonen Jump" do 1992 roku) i Chikara mito densetsu, historii zapaśników sumo.

Opuszczając zespół Obaty postanowił poświęcić się pracy nad własnym komiksem. W tym okresie powstały dwie historie, będące przyczynkiem do powstania najsłynniejszej sagi Nobuhiro Watsuki, Ruroni Kenshin. Były to: Sengoku-no Mikazuki oraz Ruroni - Meiji Kenkaku Romantan, będące skrzyżowaniem japońskich legend i fantasy. Posłużyły mu one jako zręby scenariusza historii sagi o Kenshinie, stworzonej na zamówienie Sueishy. Był on jednym z tych, który miał rozruszać czasopismo "Shonen Jump" w czasie kryzysu popularności i spadku notowań tego magazynu.

Może to niektórych zdziwi, ale trzydziesty trzeci zwycięzca edycji Tezuka Award, autor komiksu, w których występują pojedynki na miecze, z kendo miał do czynienia jedynie w niewielkim stopniu. Swoje inspiracje czerpie z innych źródeł i nigdy tego nie ukrywa. Przedstawiając nowego bohatera sygnalizuje wprost, kim jest i na kim się wzorował. Nobuhiro Watsuki we wszystkich wywiadach przyznaje się do fascynacji komiksami amerykańskimi. Jego ulubionymi rysownikami z USA są Jim Lee (vide: polskie wydania X-Man z 1994 roku; TM-Semic) i Todd McFarlane (polskie wydanie Spiderman i Spawn; TM-Semic i Mandragora). Watsuki posiada również niczego sobie kolekcję modeli bohaterów stworzonych przez tych twórców. Różne smaczki kryją się też w kolejnych tomach Ruroni Kenshin. Uważni czytelnicy odkryją nawet postać Spidermana, czy dziewiętnastowieczne mutacje X-Men!

Nobuhiro Watsuki jest fanem gier automatowych. Jednym tchem cytuje swoich faworytów: Samurai Spirits i King of Fighters. Czerpie z nich pomysły na projekty graficzne postaci, a czasem nawet kopiuje ruchy. Z ciekawszych rzeczy warto wspomnieć, że firma S.N.K. (producent chociażby King of Fighters), w ramach rewanżu stworzyła grę Gekka-no Kenshi: Bakumatsu Roman.


Komiksy:




blog comments powered by Disqus